Monday, June 27, 2011

Cahaya Petunjuk

Assalamualaikum w.b.t.n namaste.hari ni aku rasa terpanggil untuk menulis tentang seseorang yang aku rasa memang adalah sebahagian dari aku juga.bukan rasa lagi dah memang a part of my lifelah senang cita.lelaki ke pompuan?.huh.semua mesti tertanya.aku bagi klu.dia ad hidung,mata,tangan,n tak dilupakan kaki.tapi dia tak da telinga.what tak da telinga.huh sudah.yelah memanglah dia tak dak telinga coz diakan pakai tudung.ha anda dah dapat jawapan?..okaiylah aku tau hangpa mesti dah mengalah dah nih.kakak akulah tuh.nama dia Nur Hidayah,tu yang entry aku tajuknya Cahaya Petunjuk.bagi aku dia memang bagi cahaya la dalam hidup aku.Banyak kisah aku ngan dia dari kecik sampai besar ah,boleh dikatakan kami nih agak kautimmmaaaah,manakan tidaknya dia anak ke-3 aku plak ke-4,agak-agaknya kami nih kembar tak seiras kot tapi mak ngan ayah rahsiakan.mana ada.tak mungkin.apa yg aku nak ngumpat pasal dia nih.aku cita pasai pengalaman aku ngan dia waktu zaman Renaisence ah.
Scene 1~time tadika
waktu kat tadika dulu,kan sebelum boleh balik kenalah beratur n tangan atas bahu kawan.pastu kena jawab soalan,sapa boleh jawab dia ah boleh balik dulu.padahal kalu tak bleyh jawab pon suma boleh blik jugak.tapi time tuh tak pandai pikir lagi so berebut ah mcm org gila nak jawab soalan.dh ah cikgu tu tnya soalan matematik,adoyai meninggal akuh time tuh.kira ah pakai jari tangan bagai,tak cukup tambah jari kaki.bolehlah jugak balik awal n selalu Cahaya Petunjuk yang akan ambik waktu kat tadika dulu,padahal rumah tak jauh mana pon,adalah sekali pusing padang sekolah menengah,lebih kuranglah.Telima kasih ah.


Scene 2~sekolah rendah.
waktu kat sekolah rendah aku dah maju cikit,p skolah naik basikal dengan ad pemandu weh.ha tudiah style habis,huh sapa driver?mestilah Cahaya Petunjuk.dialah driver4 waktu pergi dialah amik waktu balik.yelah satu skolah.yang bestnya time nak pi skolah ah.adalah bukit setinggi alam sebelum sampai skolah.waktu tu lebuhraya tak dak lagi.se memang kena redah jugak bukit tu.Cahaya Petunjuk ni pon kayuh punya kayuh then bila sampai kat bukit tadi kenalah turun untuk tolak basikal,gilakau nak kayuh jugak,mau patah kaki wo.aku pon memang takkan turun ah bila dia suruh turun.hahaha bebai n tambah buat muka senggal + ubi.hurm then dia mengalah jugak ngan aku.so dia pon tolaklah jugak basikal + ngan aku kat blakang.yelah nak sampai skolah awal.telima kasih kak.

Scene 3~time raya.
hurm kali ni bila time hali laya cina pula.hadoyai bukan laya cina ma,laya puasa.dialah bukak kedai kek,kalu dulu nak buat kek kongsi duit nih nak bli bahan,tapi memang berbaloi ah ngan perkongsian bijak tu,sedap weh kek dia buat.kek apa kenama pon tak tau,janji sedap n sedap.but terlalu manis aku rasa.tapi tak palah setahun sekali ma.telan jalah.telima kasih ah.kongsi pakcoi


Scene 3~dah ah tak larat tulis dah.
anyway my sis is superb one.she give me advice,give me money when I needed for it.we share things together n many more.so I'm very amaze wif my sis.she's my lurv now I think.yolah den tak kawin lae kan.tapi ingat jugak time dulu waktu kecik-keciki jeles jugak kan coz kakak aku nih slalu dapat duit lebih dari aku,mana tak aku jeles n slalu berangan jugak aku pon akan dapat duit banyak mcm tuh.tak bnyak mana pon RM 10 aku rasa.tapi banyak ah jugak kalu time tu.then bila aku masuk asrama merasalah aku pegang duit sebanyak tu malahan lebih dari tu.hahaha.


Moral~lurv u so muuuuuuuuch Cahaya Petunjuk.

7 comments:

  1. alalalaala... sweeeeeeettnyeeerrr izwan.....
    (i do mean it walaupun aku rse yuck sket nak sbot sweet tue...)

    ReplyDelete
  2. samalh aq...

    inspired by razil..

    ReplyDelete
  3. thanks my lovely brother.... .. im always by your side... my be we are twins heheheh.... your sister want to be friends forever to u...... we are almost happines family....... thanks...

    ReplyDelete
  4. see everybody,my sis comment on my blog..wuhuu,I'm so proud wif u kak dayah!!hopefully u nalways success in ur future undertaking..

    ReplyDelete
  5. alolooooo.. swweetttt sgt... hehehe.. oh, yg ni. ko ade citer. ko mmg kuang asam. hehehe..

    ReplyDelete